東京都市大学

研究者情報データベース

日本語 English

TOP
所属別検索
キーワード検索
研究分野別検索
条件指定検索

東京都市大学
ホームページ

市野 順子 (イチノ ジュンコ,ICHINO Junko)

基本情報 研究分野 研究業績 教育業績 社会貢献業績

 

論文  
No.論文タイトル誌名(出版物名)開始ページ終了ページ出版年月DOI査読の有無
1Effects of Heart Rate Based Potential Color Environment Stimuli on Users in VR Games Proceedings of the 25th International Conference on Human-Computer Interaction (HCII '23 – Late Breaking Papers) 247 258 2023年12月 https://doi.org/10.1007/978-3-031-48050-8_181査読有り 
2Inaccessibility maps to support sighted people using visually impaired people’s white cane data Technology and Disability 35 225 244 2023年12月 https://doi.org/10.3233/tad-2300141査読有り 
3How Gaze Visualization Facilitates Initiation of Informal Communication in 3D Virtual Spaces ACM Transactions on Computer-Human Interaction 31 32 2023年11月 https://doi.org/10.1145/36173681査読有り 
4A Study of Objective Evaluation Indicator Based on Robot Activity Logs for Owner Attachment to Companion Robot International Journal of Social Robotics 16 125 143 2023年10月 https://doi.org/10.1007/s12369-023-01030-z1査読有り 
5Mitigating Impacts of Appearance-Based Social Cues to Facilitate Balanced Participation in Virtual Environments Across Age and Gender Proceedings of 2023 IEEE International Symposium on Mixed and Augmented Reality Adjunct (ISMAR-Adjunct 2023) 364 368 2023年10月 https://doi.org/10.1109/ISMAR-Adjunct60411.2023.000781査読有り 
6Gender Effects on Physical Contact in Social VR Proceedings of the 25th International Conference on Human-Computer Interaction (HCII ’23) LNCS 14027 691 705 2023年07月 https://doi.org/10.1007/978-3-031-35634-6_501査読有り 
73次元バーチャル空間におけるインフォーマルな会話の開始を促すためのゲイズキューの可視化手法 第27回 一般社団法人情報処理学会シンポジウム(インタラクション2023) INT23001 10 2023年03月  査読有り 
8Virtual Avatar Creation Support System for Novices with Gesture-Based Direct Manipulation and Perspective Switching Proceedings of the 18th International Joint Conference on Computer Vision, Imaging and Computer Graphics Theory and Applications HUCAPP 143 151 2023年02月 https://doi.org/10.5220/00116308000034171査読有り 
9バーチャルアバターを介した対人コミュニケーション 可視化情報 43 166 10 2023年01月  査読無し 
10Comparison of Head-Mounted Display versus Four-sided Screen Displays on Passive Viewing Experience for Panoramic Video Proceedings of the 28th International Symposium on Artificial Life and Robotics 2023 (AROB 2023) 1267 1276 2023年01月  査読有り 
11“I’ve talked without intending to”: Self-disclosure and Reciprocity via Embodied Avatars PACM on Human-Computer Interaction, Vol. 6, No. CSCW2 (CSCW '22) CSCW2, Article 482 23 2022年11月 https://doi.org/10.1145/35555831査読有り 
12Support by Visually Impaired: A Proposal for a System to Present Walkability on Maps Using White Cane Data Proceedings of the 28th International Conference on Collaboration Technologies and Social Computing (CollabTech 2022) 13632 141 157 2022年10月23日 https://doi.org/10.1007/978-3-031-20218-6_101査読有り 
13Effects of Skin-to-Skin Interaction Through Avatars on Users in a VR Environment Proceedings of the 24st International Conference on Human-Computer Interaction (HCII '22) 2022年07月  査読有り 
14身体的アバタを介した自己開示と互恵性―「思わず話してた」― 第26回 一般社団法人情報処理学会シンポジウム(インタラクション2022) INT22003 21 30 2022年03月  査読有り 
15Impression test by lecture using 3 types of avatars Proceedings of International Conference on Design and Concurrent Engineering 2021 & Manufacturing Systems Conference 2021 34 2021年09月  査読有り 
16Vibe or Light? Someone or All?: Effects of Feedback Modality and Who Receives Feedback on Meeting Support Proceedings of the BCS 34th British HCI Conference 2021 (British HCI '21) 2021年07月 https://doi.org/10.14236/ewic/HCI2021.341査読有り 
17Effects of Avatar’s Symbolic Gesture in Virtual Reality Brainstorming Proceedings of the 32nd Australian Computer-Human Interaction Conference (OzCHI '20) 170 177 2020年12月 https://doi.org/10.1145/3441000.34410811査読有り 
18没入型ディスプレイを用いたパッシブなパノラマ映像の視聴がユーザの認知活動に及ぼす影響 情報処理学会論文誌 61 11 1570 1770 2020年11月 https://doi.org/10.20729/002076411査読有り 
19Rhythm Tap Technique for Cross-Device Interaction Enabling Uniform Operation for Various Devices IEICE Transactions on Information and Systems E102.D 12 2515 2523 2019年12月 https://doi.org/10.1587/transinf.2019edp70601査読有り 
20Effect of age on use of interactive exhibits in a museum context: a large-scale in-the-wild study Proceedings of the 13th Biannual Conference of the Italian SIGCHI Chapter (CHItaly '19) 14 11 2019年09月 https://doi.org/10.1145/3351995.33520471査読有り 
21集団討論場面のコミュニケーション強化におけるインプロの効果に関する研究 ヒューマンインタフェース学会論文誌 21 303 314 2019年08月 https://doi.org/10.11184/his.21.3_3031査読有り 
22Preliminary Comparison of a Curved Public Display vs a Flat Public Display Proceedings of the 21st International Conference on Human-Computer Interaction (HCII '19) LNISA 11568 362 373 2019年07月  査読有り 
23グループディスカッション支援のための振動によるフィードバックの提示 情報処理学会論文誌 60 1171 1183 2019年04月  査読有り 
24年齢層別のタッチ・タンジブル・ジェスチャUIを用いたパブリックディスプレイの利用特性〜ミュージアムでの大規模フィールドスタディ〜 情報処理学会論文誌 60 328 339 2019年02月  査読有り 
25Playing the Body:Making Music through Various Body Movements Proceedings of the 13th International Audio Mostly Conference on Augmented and Participatory Sound and Music Experiences (AM '18) 15 2018年09月 https://doi.org/10.1145/3243274.32432871査読有り 
26年齢がパブリックディスプレイ利用に与える影響:ミュージアムにおけるフィールドスタディ 情報処理学会論文誌 58 615 627 2017年02月  査読有り 
27How People Change Their Social Behaviors around Different Public Displays? Proceedings of the 23rd International Display Workshops in conjunction with Asia Display 2016 (IDW/AD '16) 512 515 2016年12月  査読有り 
28Implementation and evaluation of a design support system using pen device for animation Proceedings of the 23rd International Display Workshops in conjunction with Asia Display 2016 (IDW/AD '16) 549 552 2016年12月  査読有り 
29A Field Study of Bridge Inspection Engineers for Designing Tools to Support Bridge Inspection Proceedings of Australian Computer-Human Interaction Conference (OzCHI '16) 105 114 2016年11月 https://doi.org/10.1145/3010915.30109271査読有り 
30A Rhythmical Tap Approach for Sending Data across Devices Proceedings of the 18th International Conference on Human-Computer Interaction with Mobile Devices and Services Adjunct (MobileHCI '16) 815 822 2016年09月 https://doi.org/10.1145/2957265.29618511査読有り 
31Comparison of Input Methods for Remote Audiences of Live Music Performances Proceedings of 8th International Conference on Collaboration Technologies (CollabTech '16) Communications in Computer and Information Science 647 58 64 2016年09月 https://doi.org/10.1007/978-981-10-2618-8_51査読有り 
32Proposal and evaluation of a document reader that supports pointing and finger bookmarking Proceedings of HCI International 2016 (HIMI '16) Part I LNCS 9734 371 380 2016年07月 https://doi.org/10.1007/978-3-319-40349-6_351査読有り 
33Effects of the Display Angle on Social Behaviors of the People around the Display: A Field Study at a Museum Proceedings of the 19th ACM Conference on Computer-Supported Cooperative Work and Social Computing (CSCW '16) 26 37 2016年02月 https://doi.org/10.1145/2818048.28199381査読有り 
34Can users read text on large displays?: Effects of Physical Display Size on Users' Reading Comprehension of Text Proceedings of the 11th Biannual Conference on Italian SIGCHI Chapter (CHItaly '15) 154 161 2015年09月 https://doi.org/10.1145/2808435.28084471査読有り 
35Design Support Tool Using Pen Device for Simplification of Animation Design Proceedings of HCI 2015 International - Posters’ Extended Abstracts (HCII '15 Posters) Part I CCIS 528 49 54 2015年08月 https://doi.org/10.1007/978-3-319-21380-4_91査読有り 
36Quantitative analysis of pseudo-haptics based on three types of hand form and two phases of perception Proceedings of 2015 IEEE International Conference on Multimedia & Expo Workshops (ICMEW) Hot Topics in 3D 2015年06月 https://doi.org/10.1109/ICMEW.2015.71697621査読有り 
37Design and Evaluation of Database and API Supporting Shogi Learners on the Internet Proceedings of 2015 IEEE/ACIS 16th International Conference on Software Engineering, Artificial Intelligence, Networking and Parallel/Distributed Computing (SNPD '15) 307 312 2015年06月 https://doi.org/10.1109/SNPD.2015.71762181査読有り 
38インタラクティブディスプレイの角度がソーシャルインタラクションに与える影響:ミュージアムにおけるフィールドスタディ 情報処理学会論文誌 56 1162 1173 2015年04月  査読有り 
39Using Naturally Cold Air and Snow for Data Center Air-Conditioning and Humidity Control ELECTRICAL ENGINEERING IN JAPAN 190 45 58 2015年01月 https://doi.org/10.1002/eej.224551査読有り 
40Vuzik: the Effect of Large Gesture Interaction on Children’s Creative Musical Expression Proceedings of Australian Computer-Human Interaction Conference (OzCHI '14) 240 249 2014年12月 https://doi.org/10.1145/2686612.26866491査読有り 
41Microscopic analysis of document handling while reading paper documents to improve digital reading device Proceedings of Australian Computer-Human Interaction Conference (OzCHI '14) 559 567 2014年12月 https://doi.org/10.1145/2686612.26867011査読有り 
423D Sketch System based on Life-sized and Operable Concept Enhanced by Three Design Spaces Proceedings of 2014 IEEE International Symposium on Multimedia (ISM '14) 245 250 2014年12月 https://doi.org/10.1109/ISM.2014.541査読有り 
43User Interface Design combining a Logical and Physical Structure-based Approach Proceedings of Australian Computer-Human Interaction Conference (OzCHI '14) 69 76 2014年12月 https://doi.org/10.1145/2686612.26866221査読有り 
44Microscopic analysis of document handling while reading: Classification of behavior toward paper document paper documents to improve digital reading device Proceedings of the 14th ACM/IEEE-CS Joint Conference on Digital Libraries (JCDL '14) 445 446 2014年09月 https://doi.org/10.1109/JCDL.2014.69702171査読有り 
45橋梁点検の技術者のための「道具」デザインに向けたフィールド観察 情報処理学会論文誌 55 1931 1944 2014年08月  査読有り 
46Behavior Extraction from Tweets using Character N-gram Models Proceedings of 2014 IEEE International Conference on Fuzzy Systems (FUZZ-IEEE '14) 1273 1280 2014年07月 https://doi.org/10.1109/FUZZ-IEEE.2014.68917841査読有り 
47A Pre-experiment on Effects of Horizontal and Vertical Touch Displays on Group Work Proceedings of the 4th IEEE International Conference on Cognitive Infocommunicaitons (CogInfoCom '13) 173 178 2013年12月 https://doi.org/10.1109/CogInfoCom.2013.67192351査読有り 
48博物館・美術館におけるディスプレイ角度がユーザーの認知・行動・感情に与える影響 電子情報通信学会論文誌 J96-D 11 2846 2859 2013年11月  査読有り 
49Effects of tablet devices on reading to support discussion: Analyzing conversations process of discussion Proceedings of the 29th international conference on digital printing technologies (NIP29) 23 27 2013年09月 https://doi.org/10.2352/ISSN.2169-4451.2013.29.1.art00010_11査読有り 
50Truly Useful 3D Drawing System for Professional Designer by "Life-sized and Operable" Feature and New Interaction Proceedings of 14th IFIP Conference on Human-Computer Interaction (INTERACT '13) Part I LNCS 8117 37 55 2013年09月 https://doi.org/10.1007/978-3-642-40483-2_31査読有り 
51Enhanced 3D Sketch System Incorporating "Life-size","Operability" Functions Proceedings of International Conference on Human-Computer Interaction (HCII '13) Part I, HCII 2013 LNCS 8004 480 489 2013年07月 https://doi.org/10.1007/978-3-642-39232-0_521査読有り 
52Effects of the Display Angle in Museums on User's Cognition, Behavior, and Subjective Responses Proceedings of the ACM SIGCHI 2013 Annual Conference on Human Factors in Computing Systems (CHI '13) 2979 2988 2013年05月 https://doi.org/10.1145/2470654.24814131査読有り 
53Action Selection for Game Play Agents Using Genetic Algorithms in Platform Game Computational Intelligence Competitions Journal of Advanced Computational Intelligence and Intelligent Informatics 17 201 207 2013年03月 https://doi.org/10.20965/jaciii.2013.p02011査読有り 
54エージェントの代行指示インタラクションの高度化と効率化 電子情報通信学会論文誌 J96-D 133 143 2013年01月  査読有り 
55An Architecture for Ubiquitous and Collaborative 3D Position Sensing for Ubiquitous 3D Drawing Proceedings of the 10th IEEE/IFIP International Conference on Embedded and Ubiquitous Computing (EUC '12) 469 476 2012年12月 https://doi.org/10.1109/ICCSE.2012.711査読有り 
56Vuzik:子どもの創造的音楽表現のための全身を使ったインタラクションシステム 情報処理学会論文誌 53 12 2773 2786 2012年12月  査読有り 
57Do Tablets Really Support Discussion?: Comparison between Paper, a Tablet, and a Laptop PC Used as Discussion Tools Proceedings of Australian Computer-Human Interaction Conference (OZCHI '12) 562 571 2012年11月 https://doi.org/10.1145/2414536.24146231査読有り 
58Three Design Principles Learned through Developing a Series of 3D Sketch Systems: "Memory Capacity", "Cognitive Mode", and "Life-size and Operability" Proceedings of the 2012 IEEE International Conference on Systems, Man, and Cybernetics (IEEE SMC '12) 880 887 2012年10月 https://doi.org/10.1109/ICSMC.2012.63778391査読有り 
59Vuzik: A Painting Graphic Score Interface for Composing and Control of Sound Generation Proceedings of the 2012 International Computer Music Conference (ICMC '12) 579 583 2012年09月  査読有り 
60データセンター空調への外気と雪氷の活用と湿度制御に関する研究 電気学会論文誌C 132 1050 1059 2012年06月  査読有り 
61ディスプレイの物理的な大きさがテキスト読解に与える影響 情報処理学会論文誌 53 1570 1580 2012年05月  査読有り 
62Simple Augmented Reality System for 3D Ultrasonic Image by See-through HMD and Single Camera and Marker Combination Proceedings of IEEE-EMBS International Conference on Biomedical and Health Informatics (BHI '12) 464 467 2012年01月 https://doi.org/10.1109/BHI.2012.62116171査読有り 
63Vuzik: Music Visualization and Creation on an Interactive Surface Proceedings of the 6th Audio Mostly Conference: A Conference on Interaction with Sound (AM '11), Extended Abstract and Poster Presentation CDROM 2011年10月  査読有り 
64Proposal of Architecture for Ubiquitous Direct Drawing in 3D Real Space Using Monocular Camera Proceedings of the 12th International Symposium on Advanced Intelligent Systems (ISIS '11) 425 428 2011年09月  査読有り 
65マーカー検出による超音波プローブの位置姿勢推定に基づいた術中超音波診断ARシステム 映像情報メディア学会誌 65 1321 1325 2011年09月 https://doi.org/10.3169/itej.65.13211査読有り 
66Stepwise up down Algorithm to Adapt the Action Parameters for Reliable Home Agents Proceedings of the 12th International Symposium on Advanced Intelligent Systems (ISIS '11) 180 183 2011年09月  査読有り 
67Discriminating Divergent/Convergent Phases of Meeting Using Non-Verbal Speech Patterns Proceedings of the 12th European Conference on Computer Supported Cooperative Work (ECSCW '11) 153 172 2011年09月 https://doi.org/10.1007/978-0-85729-913-0_91査読有り 
68Graspable Music and Vuzik: Music Learning and Creativity using an Interactive Surface Proceedings of the ACM SIGCHI 2011 Annual Conference on Human Factors in Computing Systems Workshop (CHI Workshop '11) on Child Computer Interaction CDROM 2011年05月  査読有り 
69Vuzik: Music Creation and Comprehension through Painting Proceedings of the 11th International Conference on New Interfaces for Musical Expression (NIME'11) 2011年05月  査読有り 
70Lower Data Center Power Consumption through Use of the Climate Characteristics of Cold Regions and Inter-regional Energy Integration Proceedings of the 2010 IEEE International Conference on Progress in Informatics and Computing (PIC '10) Vol. 2 1298 1304 2010年12月 https://doi.org/10.1109/PIC.2010.56879311査読有り 
71A Sketch Support System Based on Behavior of Designers Proceedings of the 2010 IEEE International Conference on Progress in Informatics and Computing (PIC '10) Vol. 2 920 923 2010年12月 https://doi.org/10.1109/PIC.2010.56878811査読有り 
72Support for Seamless Linkage between Less Detailed and More Detailed Representations for Comic Design Proceedings of IEEE 3rd International Conference on Human System Interaction (HSI '10) 281 288 2010年05月 https://doi.org/10.1109/HSI.2010.55145541査読有り 
73Casual Multi-user Web Collaboration by Lowering Communication Barriers Proceedings of the Fifth International Conference on Internet and Web Applications and Services (ICIW '10) 73 76 2010年05月 https://doi.org/10.1109/ICIW.2010.181査読有り 
74発言の時系列的パターンを用いた会議における発散/収束の判別の可能性 人工知能学会論文誌 25 504 513 2010年04月 https://doi.org/10.1527/tjsai.25.5041査読有り 
75Psychological effects of color in overview+detail document interface Journal of Advanced Computational Intelligence and Intelligent Informatics 14 860 868 2010年 https://doi.org/10.20965/jaciii.2010.p08601査読有り 
76感性・主観を用いた地理認知促進のための地図モデル提案―レイヤードマップ形式による主観表現を適用した「共感できる地図デザイン」のアプローチ― 日本感性工学会論文誌 33 41 2009年11月 https://doi.org/10.5057/jjske.JA080831-11査読有り 
77Improvement of Member's Concentration during Discussion Proceedings of 13th International Conference on Human-Computer Interaction (HCII '09) LNCS 5617 59 68 2009年07月 https://doi.org/10.1007/978-3-642-02556-3_71査読有り 
78Support for seamless linkage between less-detailed and more-detailed representations for comic design Proceedings of CHI '09 Extended Abstracts on Human Factors in Computing Systems (CHI EA '09) CDROM 3979 3984 2009年04月 https://doi.org/10.1145/1520340.15206041査読有り 
79積極性を引き出す対面型Single Display Groupware ヒューマンインタフェース学会論文誌 35 48 2007年02月  査読有り 
80Face-to-face Single Display Groupware Encouraging Positive Participation Adjunct Proceedings of the 19th annual ACM Symposium on User Interface Software and Technology (UIST '06 Poster) CDROM 91 92 2006年10月  査読有り 
81色彩の心理的効果がOverview+Detailドキュメントインタフェースにもたらす効果 情報処理学会論文誌 47 1303 1315 2006年04月  査読有り 
82Color-coded Document Catcher: Interface for Reading Online Documents Using the Psychological Effects of Color Proceedings of 11th International Conference on Human-Computer Interaction (HCII '05) CDROM 10 2005年07月  査読有り 
83User interface providing support for creating artistic patterns Systems and Computers in Japan 32 11 20 37 2001年10月 https://doi.org/10.1002/scj.10671査読有り 
84デザイン描画を支援するユーザインタフェース 電子情報通信学会論文誌 J82-D-II 10 1693 1709 1999年10月  査読有り 
85Artistic Patterns Creating Support System by User's KANSEI Estimation Proceedings of IEEE International Conference on Systems, Man, and Cybernetics (SMC 1999) Vol.6 VI236 VI240 1999年10月  査読有り 
86Fuzzy Set-based Multistage Associative Inference and Its Application to Kansei Design Support System Proceedings of VIETNAM-JAPAN BILATERAL SYMPOSIUM on Fuzzy Systems and Applications (VJFUZZY 1998) 404 409 1998年10月  査読有り 

 

MISC  
No.MISCタイトル誌名開始ページ終了ページ出版年月(日)
1VR空間におけるアバタの外見的社会的手がかりがグループディスカッションに与える影響 情報処理学会研究報告(Web) 2023 GN-118 2023年 
23次元バーチャル空間におけるインフォーマルコミュニケーションの開始を促すためのゲイズキューの可視化手法 電子情報通信学会技術研究報告(Web) 122 413(HCS2022 76-99) 2023年 
3バーチャルイベント参加者のリアクションを活性化するシステムリアクションの先行提示 電子情報通信学会技術研究報告(Web) 122 413(HCS2022 76-99) 2023年 

 

受賞  
No.受賞年月授与機関賞名(対象業績)タイトル
12023年03月 一般社団法人情報処理学会シンポジウム(インタラクション2023) 論文賞 
22023年03月 電子情報通信学会 メディアエクスペリエンス・バーチャル環境基礎(MVE)研究会 MVE賞 
32022年11月 The 28th International Conference on Collaboration Technologies and Social Computing (CollabTech 2022) Best paper award Collabtech 2022 
42022年03月 一般社団法人情報処理学会シンポジウム(インタラクション2022) 論文賞候補 
52022年01月 2021年度電子情報通信学会 ヒューマンコミュニケーション基礎(HCS)研究会 2021年度研究会賞 
62020年10月 ヒューマンインタフェースサイバーコロキウム(HIC2 2020) 優秀発表賞 
72018年03月 インタラクション2018(第22回 一般社団法人情報処理学会シンポジウム) 論文賞候補 
82013年11月 情報処理学会グループウェアとネットワークサービス研究会ワークショップ2013 ベストポジションペーパー賞 
92012年10月 The 2012 IEEE International Conference on Systems, Man, and Cybernetics (IEEE SMC 2012) Finalists for the Franklin V. Taylor Memorial Award for the Best Conference Paper at SMC'12 
102012年09月 日本知能情報ファジィ学会 プロットフォームCIコンペティション2012 最優秀賞 
112010年09月 日本感性工学会 平成22年度論文賞 
122010年08月 IEEE Conference on Computational Intelligence and Games (CIG2010) 2nd prize, Mario AI Competition Level Generation Track 
132010年05月 IEEE 3rd International Conference on Human System Interaction (HSI2010) The Best Paper Award 

 

共同研究・競争的資金等の研究課題  
No.提供機関制度名課題名等資金種別研究期間
1電気通信普及財団 研究調査助成 バーチャル空間で親密な人間関係の形成を促すためのノンバーバルキューの提示方法  2022年04月 - 2024年03月 
2大川情報通信基金 研究助成 偶発的コミュニケーションの誘発のためのバーチャル空間におけるゲイズアウェアネス情報の提示手法とその有効性エビデンスの構築  2022年04月 - 2023年03月 
3栢森情報科学振興財団 研究助成 アバターの非言語情報の表現方法および視点の違いが自己開示に及ぼす影響に関する研究  2021年11月 - 2023年03月 
4立石科学技術振興財団 研究助成(A) バーチャルアバターの非言語情報の表現方法および視点の違いが自己開示に及ぼす影響  2021年04月 - 2022年03月 
5GMOインターネット財団 研究助成 アバターの非言語情報の表現方法および視点の違いが自己開示に及ぼす影響に関する研究  2021年04月 - 2022年03月 
6日本学術振興会 科学研究費助成事業 高度な知能を持つコンピュータが送るシグナルの様式と人間の受容性に関する実証的研究  2018年04月 - 2021年03月 
7日本学術振興会 科学研究費助成事業 姿勢から推定される社会的シグナルを利用した対面議論支援システムの開発と評価  2015年04月 - 2018年03月 
8日本学術振興会 科学研究費助成事業 子供の創造的音楽活動を支援する情報環境の実現と身体的インタラクションの有効性検証  2012年04月 - 2015年03月 
9日本学術振興会 科学研究費助成事業 マンガデザイン活動の初期段階の支援に関する研究:デザイナ行動観察よるアプローチ  2010年 - 2011年 
10日本学術振興会 科学研究費助成事業 会議データトランスクリプトの半自動生成とトランスクリプトの分析  2007年 - 2008年