東京都市大学

研究者情報データベース

日本語 English

TOP
所属別検索
キーワード検索
研究分野別検索
条件指定検索

東京都市大学
ホームページ

ヴァーラ内田 エイドリアン (ヴァーラウチダ エイドリアン,VERLAUCHIDA Adrianne)

基本情報 研究分野 研究業績 教育業績 社会貢献業績

 

書籍等出版物  
No.タイトル担当区分出版社出版年月担当範囲ISBN
1Embracing Our Contexts: Fostering a Critical Friendship through Conversations on Parenting and Career Trajectories in Tertiary Education 共著 Candlin & Mynard ePublishing 2023年10月 pp. 51-78  
2From Chai Dates to Critical Friends: Reflective Practice as Professional Development 共著 Candlin & Mynard ePublishing 2023年10月 pp. 79-108  
3Tying It All Together: A Roadmap for Cultivating Critical Friendship 共著 Candlin & Mynard ePublishing 2023年10月 pp. 314-332  
4Cultivating Professional Development Through Critical Friendship and Reflective Practice: Cases From Japan 共編者(共編著者) Candlin & Mynard ePublishing 2023年10月 共編集:全頁、共著:前置き、第2章、第3章、第11章 9798861658867
5Introduction 共著 Candlin & Mynard ePublishing 2023年10月 pp. 6-23  
6Insights into Flipped learning 分担執筆 Castledown 2023年01月 ヴィネット12 9781914291104
7A Passion for Japan: A Collection of Personal Narratives 単著 BlueSky Publishing 2022年06月 A Love of Indie Music and a Seat behind the Goal 9784991150739
8Foreign Female English Teachers in Japanese Higher Education: Narratives from our Quarter 分担執筆 Candlin & Mynard 2020年09月 Diving into Tertiary Education: A Duo-Personal Journey 9798663572026

 

論文  
No.論文タイトル誌名(出版物名)開始ページ終了ページ出版年月DOI査読の有無
1Treading the Waters of Motherhood and Academia during the first year of the COVID Pandemic Journal and Proceedings of the Gender Awareness in,Language Education,Special Interest Group of the,Japan Association for Language Teaching 15 48 62 2023年01月  査読有り 
2The Evolution of a Four-Dimensional EFL Classroom 2021 PanSIG Journal 134 145 2022年06月06日  査読有り 
3学内オンライン英語レベル判定テストの設計ー実装と結果 国際関係学部研究年度 42 59 67 2022年02月  
4Reflecting on My Reflections from My ERT Journey Explorations in Teacher Development 27 17 18 2021年07月21日  査読有り 
5Integrating the Four-Dimensional Education Framework Into an EFL Course Curriculum Relay Journal Research and Practice in Autonomy 2020年01月  査読有り 
6Flipping a Global Topics Classroom PanSIG Journal 2018 283 289iii 2019年04月  査読有り 
7Critical friendships: Facilitating teacher reflection for professional development Explorations in Teacher Development (JALT TD SIG 2018 Teacher Journeys Annual Conference Proceedings.) 25 28 33 2018年12月  査読有り 
8Inroads to student motivation in the language classroom: J-Pop Accents Asia 10 20 29 2018年12月  査読有り 
9English education beyond the classroom: A focus on Japan Seameo Retrac Training Workshop: Experience and solutions of Asian countries in creating environment for school students to use English Proceedings 51 62 2018年11月  査読有り 

 

MISC  
No.MISCタイトル誌名開始ページ終了ページ出版年月(日)
14次元教育を導入し たEFL教室作り JALT LD SIG 学習の学習 26 51 56 2019年10月 
2Conference Reflections: CamTESOL Explorations in Teacher Development. 25 29 32 2018年07月 
3Rejuvenating the spirit and challenging the mind at JALT 学習の学習 22 12 14 2015年 
4“Implementing Group Presentations to Foster Autonomy” JALT LD SIG Journal, Learning Learning 学習の学習 21 2014年 

 

講演・口頭発表等  
No.講演・口頭発表タイトル会議名発表年月日主催者開催地
1Passion and Purpose 全国語学教育学会 第48回年次国際大会教材展示会 2022年11月12日 NPO The Japan Association for Language Teaching (JALT) 福岡県福岡市 
2Treading the Waters of Motherhood and Academia During a Pandemic IAFOR - The 13th Asian Conference on Education (ACE) 2021年11月26日 
3Reflective Practice: ,Understanding ,Your Teaching & Yourself JALT International Conference 2021 2021年11月12日 
4Finding Yourself and Your People During a Pandemic (Verla Uchida) JALT TD SIG's Teacher Journeys Conference 2021 2021年09月25日 JALT Teacher Education SIG オンライン 
5Finding Yourself and Your People During a Pandemic JALT TD SIG's Teacher Journeys Conference 2021 2021年09月25日 JALT Teacher Education SIG オンライン 
6Ways to approach professional development Yokohama Chapter JALT - September 2021年09月04日 Yokohama Chapter - JALT オンライン 
7Moving Forward: Reflections from a Year of ERT “Post” Pandemic Practices Colloquium 2021年06月19日 
8Creating and Implementing an Online Placement Test JALT PanSIG 2021 2021年05月15日 
9The Evolution of a Four-Dimensional EFL Classroom JALT PanSIG 2021 2021年05月15日 
10Reflective Practice: Understanding Yourself & Your Teaching 17th Annual CamTESOL Conference (Virtual) 2021年02月06日 
11Reflecting on a four-dimensional EFL Classroom 17th Annual CamTESOL Conference (Virtual) 2021年02月05日 
12Fostering Critical Friendships Through Reflective Practice Equity ELT Japan 2021 Forum 2021年01月29日 
13Engaging in Effective Reflective Practice 全国語学教育学会 第46回年次国際大会 2020年11月20日 
14Teacher Journeys 2020: Panel Discussion Teacher Journeys 2020: Panel Discussion 2020年11月08日 
15Reflections from my ERT Journey TD SIG Teacher Journey's Conference 2020 2020年10月04日 
16Reflections from a Four-Dimensional EFL Classroom JALT CUE Conference 2020 2020年09月12日 
17Using Projects to Implement a Four-Dimensional Education Curriculum in an EFL Classroom The Asian Conference on Language Learning (ACLL2019) 2019年05月18日 
18Tailoring the Four-Dimensional Education Curriculum for an English Course ExcitELT Conference 2019年05月12日 
19Embracing Autonomy by Semi-Flipping the Classroom JALT International 2018年11月25日 
20Student Reflections of a Semi-Flipped Classroom JALT International 2018年11月25日 
21English education beyond the classroom: A focus on Japan Seameo Retrac Training Workshop 2018年10月18日 
22Implementing a four-dimensional education curriculum for the English classroom JALT CUE Conference 2018年09月15日 
23Introducing elements of a four-dimensional education into the English language classroom Seameo Retrac 9th Annual TESOL Conference 2018年08月09日 
2421世紀の4次元英教育〜Adapting for the future〜 Nihon University Poster Session 2018年07月21日 
25Critical Friendships: Facilitating teacher reflection for professional development TD SIG Teacher Journey’s Conference, 2018年06月03日 
26Flipping a global topics classroom PanSIG 2018 2018年05月19日 

 

受賞  
No.受賞年月授与機関賞名(対象業績)タイトル
12019年11月 全国語学教育学会 Best of JALT Critical friendships: Facilitating teacher reflection for professional development. 

 

共同研究・競争的資金等の研究課題  
No.提供機関制度名課題名等資金種別研究期間
1Exploring English Language Teacher Identity and Professional Development  2023年04月 - 2026年03月