論文 |
No. | 論文タイトル | 誌名(出版物名) | 巻 | 号 | 開始ページ | 終了ページ | 出版年月 | DOI | 査読の有無 |
1 | 依頼の合理性を主張する試み:発話を引用するやり方の事例から | 日本語用論学会第26回大会発表論文集 | | 19 | 194 | 201 | 2024年07月 | | 査読無し |
2 | 他者の巻き込みによる組織としての報告の実践:学校協議会報告の事例にみられる参与役割の複雑性 | 日本語用論学会第25回大会発表論文集 | | 18 | 106 | 113 | 2023年08月 | | |
3 | 英語学習者が母語 (日本語)を使ってしまうと教師はどう対処するのか:教師の "in English"から開始される修復組織の研究 | 語用論研究 | 24 | | 99 | 120 | 2023年03月 | | 査読有り |
4 | Which Medium Before or After Possible Action Completion: One Signature of Intersubjectivity in Foreign Language Classroom | 東京都市大学共通教育部紀要 | 14 | | 87 | 108 | 2021年03月 | | 査読無し |
5 | Expansion-relevant final but for preference organisation | International Review of Pragmatics | 12 | 2 | 295 | 321 | 2020年08月 | | 査読有り |
6 | Pre-resuming recognition prompt: A collaborative establishment of resuming storytelling in Japanese telephone conversation | 語用論研究 | 21 | | 100 | 117 | 2020年03月 | | 査読有り |
7 | Contrast-terminal: The sequential placement of trailoff but in extensive courses of action | Journal of Pragmatics | 101 | 3 | 138 | 154 | 2016年08月 | https://doi.org/10.1016/j.pragma.2016.06.0061 | 査読有り |
8 | On the importance of the multimodal approach to discourse markers: A pragmatic view | International Review of Pragmatics | 8 | 1 | 36 | 54 | 2016年 | https://doi.org/10.1163/18773109-008010021 | 査読有り |
9 | Cross-linguistic differences between English and Japanese in monologues: Implications from a micro-level bidirectional analysis of L1-L2 descriptions in speech and gesture-in-talk | Newcastle and Northumbria Working Papers in Linguistics | 21 | 2 | 25 | 38 | 2015年 | | 査読有り |
10 | The theoretical consideration of the role and significance of cross-cultural knowledge in foreign or second language teaching and learning | 成城英文学 | 38 | | 31 | 42 | 2014年03月 | | 査読無し |
11 | A consideration of corpus use in English teaching and learning in Japan: Referencing a learner corpus and a corpus of native speakers | 関東甲信越英語教育学会誌 | 28 | 1 | 41 | 54 | 2014年 | https://doi.org/10.20806/katejournal.28.0_411 | 査読有り |
12 | Factors of success and failure for Japanese EFL/ESL students | 成城英文学 | 36 | | 1 | 9 | 2012年03月 | | 査読無し |
13 | The Re-examination of Planning for Task-Based Activities in Second Language Teaching | 成城英文学 | 35 | | 7 | 19 | 2011年03月 | | 査読無し |
講演・口頭発表等 |
No. | 講演・口頭発表タイトル | 会議名 | 発表年月日 | 主催者 | 開催地 |
1 | 日本語を英会話活動の中で使うということ | 第五回「相互行為と言語教育」シンポジウム | 2024年12月22日 | | |
2 | 依頼の合理性を主張する試み:発話を引用するやり方の事例から<大会発表賞受賞論文> | 日本語用論学会第26回大会 | 2023年12月09日 | | |
3 | 会議報告中に報告の適切さを示すプラクティス:制度的多人数会話で為される相互志向に着目して | 第17回動的語用論研究会 | 2023年10月07日 | | |
4 | 他者に何かさせることの合理性の主張:第三者の発話を引用するやり方の事例から | 第6回会話分析研究発表会 | 2023年08月28日 | | |
5 | 他者の巻き込みによる組織としての報告の実践:学校協議会報告の事例にみられる参与役割の複雑性<大会発表賞受賞論文> | 日本語用論学会第25回大会 | 2022年11月26日 | | |
6 | A conversation analysis of collaborative organisation in dispute | American Association of Applied Linguistics (AAAL) | 2019年03月 | | |
7 | Turn-final but revisited: two ways of following up the previous action(s) | 11th Australasian Institute of Ethnomethodology and Conversation Analysis (AIEMCA) Conference | 2018年11月 | | |
8 | Repair in interpreted monologue | American Association of Applied Linguistics (AAAL) | 2017年03月 | | |
9 | 一般会話における終助詞butとtrailoffの会話構造 | エスノメソドロジー・会話分析研究会 | 2017年03月 | | |
10 | Keywords-in-context: A corpus-driven study on disciplinary features of academic talk | 8th Inter-Varietal Applied Corpus Studies (IVACS) International Conference | 2016年06月 | | |
11 | ‘Learning’ as ‘researching’: A methodological consideration of data-driven approach in Japanese language learning | 1st UK LINGUA 2016–Multilingual Language Learning and Teaching Colloquium | 2016年04月 | | |
12 | A multimodal approach to turn-initial discourse markers: Pragmatic correlations between spoken discourse markers and co-expressed hand gestures | American Association for Applied Linguistics (AAAL) | 2016年04月 | | |
13 | Corpus Linguistics methodology with a small amount of multimodal data: A report from the NUCASE project | 10th Corpus Linguistics in the South Conference | 2015年11月 | | |
14 | Exploring embodied interactions beyond text | 48th British Association for Applied Linguistics Conference (BAAL) | 2015年09月 | | |
15 | Investigating discourse markers in spontaneous embodied interactions: Multi-modal corpus-based approach | 8th International Corpus Linguistics Conference | 2015年07月 | | |
16 | Cross-linguistic bidirectional analysis of speech and gesture in L1-L2 story-narratives between English and Japanese | 2nd Asian and European Linguistic Conference | 2014年12月 | | |